Ogólne Warunki Świadczenia Usług Serwisowych
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejsze OWŚUS określają warunki, na jakich Serwis RYWAL RHC realizuje usługi napraw, konserwacji, przeglądów, montażu, uruchomienia urządzeń oraz szkolenia z obsługi tychże urządzeń.
- Usługi napraw dzielą się na usługi gwarancyjne i pogwarancyjne.
- Usługi gwarancyjne to usługi wykonywane w ramach gwarancji własnych produktów marki MOST oraz urządzeń producentów, dla których jesteśmy Autoryzowanym Punktem Serwisowym. Warunkiem przyjęcia do naprawy gwarancyjnej jest możliwość stwierdzenia daty zakupu lub produkcji urządzenia.
- Usługi pogwarancyjne Serwis RYWAL RHC wykonuje dla urządzeń sprzedawanych pod marką MOST oraz dla urządzeń producentów, dla których jest Autoryzowanym Punktem Serwisowym, w przypadku upływu okresu gwarancji lub jej utraty przez klienta.
- Usługi naprawcze innych urządzeń mogą zostać wykonane zgodnie z wiedzą serwisanta i na odpowiedzialność klienta.
- Procedury zgłoszeń serwisowych oraz sposoby świadczenia usług są wspólne dla serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego.
- Warunki świadczenia usług serwisowych spisane w indywidualnej, pisemnej umowie zawartej z klientem mają pierwszeństwo przed OWŚUS.
- Szczegółowe warunki dotyczące uprawnień i obowiązków Gwaranta oraz Kupującego zawarte są w Karcie Gwarancyjnej.
- Zakres czynności konserwacyjnych urządzenia zawarty jest w Instrukcji Obsługi.
2. PROCEDURA ZGŁOSZEŃ SERWISOWYCH
- Procedura serwisowa rozpoczyna się od zgłoszenia zapotrzebowania na usługę przez klienta. Zgłoszenie może zostać dokonane osobiście, telefonicznie lub poprzez formularz dostępny na stronie serwis.rywal.com.pl.
- Naprawa urządzenia może być realizowana w serwisie lub u klienta, w zależności od rodzaju usterki i typu urządzenia. W przypadku napraw gwarancyjnych transport urządzenia do serwisu odbywa się na koszt gwaranta. W przypadku napraw pogwarancyjnych koszty transportu ponosi klient.
- Zgłoszenie serwisowe powinno zawierać informacje o urządzeniu: typ, numer seryjny (s/n), opis usterki oraz dane kontaktowe klienta.
- Urządzenie powinno być kompletne, np. w przypadku urządzenia spawalniczego powinien być dołączony uchwyt spawalniczy, w przypadku kołkownicy – pistolet, a w przypadku ostrzałki elektrod – uchwyt elektrodowy.
- Zgłoszenie dokonane w dzień roboczy po godzinie 16:00 oraz w soboty, niedziele i święta uznaje się za dokonane o godzinie 8:00 najbliższego dnia roboczego.
- Dla każdej naprawy tworzony jest dokument Zgłoszenia Serwisowego (ZSR). Dokument ten wystawiany jest w chwili fizycznego przyjęcia urządzenia do serwisu i zawiera potwierdzenie przyjęcia, opis usterki, wykaz dodatkowego wyposażenia, wykonane czynności, listę wymienionych podzespołów oraz ocenę sprawności po naprawie. Klient potwierdza na dokumencie przekazanie oraz odbiór urządzenia. Kopia dokumentu trafia do klienta.
3. PROCEDURA ŚWIADCZENIA USŁUGI SERWISOWEJ
- Po dostarczeniu urządzenia do serwisu, w ciągu 48 godzin serwis zobowiązany jest rozpatrzyć zgłoszenie i poinformować klienta o statusie naprawy. W przypadku naprawy odpłatnej klient otrzymuje kosztorys. Złożenie urządzenia do naprawy oznacza zgodę klienta na odpłatną ekspertyzę (300 PLN netto + VAT dla urządzeń spawalniczych, 50 PLN netto + VAT dla osprzętu gazowego i uchwytów). Opłata naliczana jest tylko w przypadku rezygnacji z naprawy.
- W przypadku stwierdzenia dodatkowych uszkodzeń, które podniosą koszty naprawy o ponad 100 PLN netto, klient zostanie poinformowany e-mailem. Do tej kwoty nie jest wymagana dodatkowa zgoda klienta.
- W przypadku rezygnacji z naprawy klient ponosi koszt zamówionych i zakupionych części. Części te są przekazywane klientowi.
- Wszystkie czynności serwisowe są wykonywane z należytą starannością, zgodnie z wiedza techniczną i przepisami producenta.
- Serwis RYWAL RHC dokłada wszelkich starań, aby naprawy były realizowane w możliwie najkrótszym czasie.
- Czas naprawy nie przekracza 14 dni dla urządzeń krajowych i 30 dni dla urządzeń zagranicznych.
- Na czas naprawy oferowane jest urządzenie zastępcze o podobnych parametrach. W przypadku terminowej naprawy użyczenie jest odpłatne. Jeśli termin zostanie przekroczony z winy serwisu – użyczenie jest nieodpłatne. Zawsze spisywana jest umowa użyczenia.
- Po zakończeniu naprawy odpłatnej wystawiana jest faktura.
- Zużyte części i płyny podlegają utylizacji przez serwis. W przypadku serwisu pogwarancyjnego stanowią własność klienta i mogą zostać mu zwrócone po zgłoszeniu takiego żądania. Fakt ten odnotowuje się w ZSR.
4. GWARANCJA NA ŚWIADCZONE USŁUGI
- Gwarancja na wykonaną usługę serwisową wynosi 3 miesiące, z wyjątkiem części do urządzeń Lorch, na które obowiązuje gwarancja 6 miesięcy.
- Usługi serwisowe podlegają także odpowiedzialności z tytułu rękojmi. Zgodnie z Kodeksem cywilnym (art. 556, 557 §1 i art. 568), dla konsumentów obowiązuje roczna rękojmia.
- Rękojmia dla klientów B2B jest wyłączona.
- W przypadku cyklicznych usterek serwis może odmówić dalszej naprawy, informując klienta i zwracając ostatnią opłatę za naprawę.
- Rękojmia może być wyłączona, jeśli klient dostarczy części używane, nieoryginalne lub takie, których dobór nie był zależny od serwisu. Fakt ten zostaje odnotowany w ZSR.
- Gwarancja dotyczy wyłącznie zakresu wykonanej naprawy.
- W przypadku ponownej wymiany tej samej części w ramach naprawy gwarancyjnej, gwarancja liczona jest od nowa. Rękojmia biegnie dalej.
- Gwarancja i rękojmia nie obejmuje usterek powstałych z winy użytkownika, np. w wyniku uszkodzeń mechanicznych, niewłaściwych warunków pracy lub nieprawidłowej eksploatacji.
5. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Wydanie urządzenia z serwisu możliwe jest wyłącznie na podstawie oryginału dokumentu Zlecenie Serwisowe ZSR, który klient otrzymał przy pozostawieniu urządzenia.
- Reklamacje dotyczące wykonanej usługi powinny być zgłaszane niezwłocznie po stwierdzeniu niezgodności. Serwis zobowiązany jest do ustosunkowania się do reklamacji w terminie 14 dni. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji za uzasadnioną.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszymi Ogólnymi Warunkami Świadczenia Usług Serwisowych zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego.
Obowiązuje od: 30.05.2025